Witcihátban bukott

Ha Wichitában buksz, azért buksz, mert Wichitában vagy.

Modellezés, makettozás... hasonlovak...

2010.10.23. 19:02 Stop Light

Gondolkodtam... tehát vagyok. Na de nem azért.

Gondolkodom már évek óta, hogy mégis milyen terepasztalom legyen. A digitális már adott, több mint 3 éve vásároltam egy digitális start készletet, így ez a probléma megoldva. Sajnos a szoba még mindig nincs meg, de ez a legkeveseebb... egyelőre még terveim sincsennek. Vagyis vannak, de egyikkel sem vagyok megelégedve teljesen... szeretnék egy kicsit vidékies, de városias környezetet villamossal, de persze nagyvasúti témakört is.... nem igazán tudom eldönteni, hogy milyen legyen, de bőven van még időm tavaszig, hogy eldöntsem.

Addig pedig amennyit időt és pénzt rá tudok költeni, apróságokat fogok csinálni... pl. olyanra gondoltam, hogy fa, bokor. Ezek ugyanis méreg drágák, 500-600 Ft egy fa... vannak tippek és trükkök, láttam már okosságokat is, majd meglátom. Egyszer már próbálkoztam vele, sajnos nem túl sok sikerrel....

Most viszont úgy döntöttem, hogy vásárolok egy ilyen összerakhatós Ikarus 260 makettot:
Lehet ugyanilyen venni kétszer ennyiért Volános, BKV-s fényezésben is. Ez a kit 2.600 Ft, bár műanyag az egész és szerintem az ára köszönő viszonyban sincs a minőségével, de csak ilyen kapható (csuklós 6! ezer, sicc!). Gondolkodtam először, hogy legyen un. volánsárga, vagy valamelyik Volán cég flottaszínét kapja meg... aztán arra jutottam, hogy NDK-s színeket kap, vagyis a kelet berlini (BVG) közlekedési vállalat fehér/krém  - narancs kombinációját. Ilyet e:

Ugye tudni illik, hogy mi illik... vagyis, tudini illik, hogy ezeket a 90-es évek elején/közepén az Ikarus visszavásárolta a német egyesülés után, mert Berlin egyesítése után jóformán csak villamos pótlásra használták őket. A 3-4-5-6 éves kocsik nagyon jól jöttek akkor szinte fél és harmad áron, nagyon sok 70/80-as évjáratú 200-as Ikarust tudtak leselejtezni a Volánok.
Nagyon sok helyen, így a környékünkön is ilyen fényezéssel jártak a buszok. Amikor közlekedtek nagyon utáltam ezeket a szürke német szarokat, mert 1-2 nyitható ablaktól eltekintve nem volt benne semmi több csak a tető szellőző. Azt a pár nyitható ablakot is itt tették bele a buszokba, mert a többségük úgy érkezett, hogy egy darab nem sok, annyi nyitható ablak sem volt benne... na jó a vezető fülkében azért igen, de az utastérben egy darab sem. Azért sem szerettem őket túlzottan, mert botváltósak voltak, és nem a megszokott Prága automata váltó.... ezt a szart! Aztán szép sorban tűntek el ezek a fényezésű kocsik 1999-ben az utolsót is átfestették, kb. ekkortájt kaptak kisebb-nagyobb felújításokat és automata váltót is. Az utolsó mohikán 2001-ben sárgult be, majd 2003-as felújításáig a kézi váltó is a kocsiban maradt. Imádtam vele közlekedni, de sajnos ritka alkalmak kevese volt, mivel szolgálati tartalékként üzemelt. Emiatt viszont fix járatai voltak, így tudni lehetett mikor-merre jár. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://witchita.blog.hu/api/trackback/id/tr862410490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása